Firma a respektíve obchodná spoločnosť môže právoplatne vykonávať obchody a teda podnikať v prípade, ak je zapísaná v Obchodnom registri. Čo ale nie je také jednoduché, pri zápise sa musí uviesť a vybaviť niekoľko faktorov. Napríklad sa sem musí zaevidovať sidlo spolocnosti. Pre svoju firmu potrebujete nejakú registračnú adresu, bytové alebo nebytové priestory, ktoré sem musíte uviesť. A v prípade prenajatých priestorov vám k ich zápisu musí dať povolenie ich vlastník.
- Nedisponujete takýmito priestormi alebo skôr neviete, akú adresu by ste sem zapísali? Musí ísť o miesto, v ktorom vykonávate svoju podnikateľskú činnosť?
Nie, nemusí sa jednať o priestory, kde pracujete, resp. podnikáte. Musí ísť o miesto, kde si budete môcť prevziať firemnú poštu a prípadne vybaviť návštevu obchodných partnerov alebo kontrolu štátnych orgánov. Takýmto sídlom teda môže byť napríklad aj váš byť alebo dom.
Registrácia bytových priestorov (alebo domácich) má však svoje nevýhody. Obchodné návštevy vás budú čakať na schodoch či na terase, navyše sa začne obchodný život a firemná pošta krížiť s vašim súkromím. Mnohí podnikatelia uprednostňujú oddelenie domácich priestorov od firemných.
Z tohto dôvodu si prenajímajú kanceláriu. To ale takisto nie je riešenie dostupné pre každého. Hlavne nie pre podnikateľov, čo svoju činnosť dokážu riadiť aj z domu, cez svoj počítač a takisto nie pre tých, ktorí potrebujú šetriť nákladmi. Cena prenájmu kancelárskych priestorov je zvyčajne vysoká, hlavne ak sú umiestnené v hlavnom meste.
Aká je teda iná možnosť?
Populárnou možnosťou súčasnosti sú virtuálne sídla. Virtuálne sídla za skutočne nízke mesačné poplatky (od cca 10 eur mesačne). Prenájom lukratívnej adresy za malý poplatok spoločne s doplnkovými službami, kam sa radí prijímanie, ukladanie a skenovanie pošty, uskladnenie zásielok a možnosť prenajať si konferenčnú miestnosť.