Aplikácia fitness Polar Flow uverejnila viac informácií o svojich užívateľoch prístupnejším spôsobom ako porovnateľné aplikácie "s potenciálne katastrofálnymi výsledkami", zistili vyšetrovatelia spoločnosti Bellingcat a De Correspondent, ktorí v nedeľu zverejnili výsledky svojho výskumu.
Funkcia Polar Flow poskytovala funkciu, ktorá kombinovala všetky cvičenia osoby na jednej mape.
"Polár nielenže odhaľuje srdcové frekvencie, cesty, dátumy, čas, trvanie a tempo cvičení vykonávaných jednotlivcami na vojenských miestach, ale odhaľuje rovnaké informácie aj z toho, čo pravdepodobne majú aj ich domovy," uvádza sa v správe.
Sledovanie všetkých týchto informácií bolo prostredníctvom lokality veľmi jednoduché, zistili vyšetrovatelia. Nájdite vojenskú základňu, vyberte cvičenie uverejnené tam na identifikáciu priloženého profilu a zistite, kde inde jednotlivec vykonal.
"Keď ľudia zvyknú zapínať / vypínať svoje sledovacie stôl pri odchode z domu alebo pri vstupe do svojich domovov, nevedomky označujú svoje domy na mape," píše sa v správe.
Goldmine of Intelligence
Prostredníctvom aplikácie Polar flow a verejných informácií, ako sú sociálne mediálne profily, Bellingcat a De Correspondent identifikovali množstvo ľudí pracujúcich v citlivých pozíciách, medzi ktoré patria:
Vojenský personál, ktorý vykonáva na základe známych alebo silne podozrivých základov jadrové zbrane;
Osoby pracujúce vo FBI a NSA;
· Vojenskí pracovníci špecializujúci sa na počítačovú bezpečnosť, informačné technológie, protiraketovú obranu, spravodajské služby a iné citlivé oblasti;
· Osoby slúžiace na ponorkách, ktoré vykonávajú na ponorkách;
· Jednotlivci z manažmentu i bezpečnosti pracujúci v jadrových elektrárňach;
· Ruskí vojaci na Kryme; a
· Vojenský personál v zálive Guantanamo.
Ako odpoveď na zistenia Bellingcat a De Correspondent, spoločnosť Polar Flow dočasne pozastavila používanie rozhrania API na webových stránkach, ktoré odhalili bohatú informáciu o používateľoch.
Polár zdôraznil, že nepriniesol žiadne údaje a že nedošlo k porušeniu súkromných údajov.
Prevažná väčšina zákazníkov si zachovala predvolený súkromný profil a nastavenia relácie, uviedla spoločnosť a neboli ovplyvnené problémami popísanými v správe.